Τέλος τα κινητά στα σχολεία: Τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και οι “ποινές” για τους μαθητές


 Με οριστική αποβολή από το σχολείο τους θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο, με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου.

Το θέμα έχει προκαλέσει σύγχυση τόσο στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πολλές φορές δεν ξέρουν πώς να χειριστούν το θέμα, ειδικά στα γυμνάσια και τα λύκεια, όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο, όσο και στα παιδιά, μερίδα των οποίων αντιδρά στο μέτρο αλλά και στους γονείς τους, ενώ, όπως φαίνεται, η απαγόρευση, αν και ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, τηρείται από ελάχιστους μαθητές. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού, γεγονός που προκύπτει και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.

Σύμφωνα με την κα Ελίνα Μπόντη, αναπληρώτρια καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ., υπάρχουν μειονεκτήματα στη χρήση κινητού στα σχολεία, όπως δυσκολία στη συγκέντρωση, ειδικά σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή διάσπαση προσοχής αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό του σχολικού εκφοβισμού. “Αν είναι ένα παιδί να κάνει μπούλινγκ θα το κάνει με η χωρίς κινητό, τα αίτια είναι πολύ βαθύτερα”, τόνισε η κα Μπόντη, ενώ σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα, είπε ότι υπάρχουν πλέον οι νέες τεχνολογίες που βοηθούν προς την κατεύθυνση μιας πιο βιωματικής και πολυαισθητηριακής μάθησης, με εικόνα και ήχο. “Το κινητό είναι μέρος της ζωής μας, αν και επηρεάζει τους νευρώνες του εγκεφάλου, τη μνήμη, την προσοχή και την αντίληψη”, κατέληξε χαρακτηριστικά.



Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη